Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-10, 11:29   #14
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Forskjell på ketolyse-kur og lavkarbo?

Om burgeren på Mac`n er 100 rent kjøtt, hvorfor i verden smaker den da så annerledes enn en biff? Kan ikke sammenlignes en gang. Jeg tror det beste om mange, men ikke alle. Noe jeg ikke kan tro det beste om i det hele tatt, er industrier som du nevner, MacDonalds. Jeg er ytterst skeptisk til alt i den gata. Men jeg spiser McDc om jeg må, jeg tror ikke det er dødelig. I små doser
Jeg angriper ingen på Ketolyse eller Atkins for den saks skyld. Men iblant så kan det se ut på lavkarbo, at det er en heseblesende jakt på alt mulig av erstatininger: Kaker, kjøttkaker, vafler, muffins, sukker osv.
Jeg er imot det fordi jeg mener at det psykiske behovet blir oppretholdt, ikke lagt død. Jeg er ikke imot menneskene som bruker det, men mer industrien som lager dette.
Selv er jeg såpass heldig at jeg kan ta en vaffel eller to uten at de helt store ødeleggelsene skjer, men jeg er såpass klar over hva som skjer med meg at ikke kan huske sist jeg tok en vaffel. Må i allefall ha vært et år siden. På meg synes det ikke på utsiden, men min familie har en laaang historie med hjerteinfarkt og slag og diabetes. Det som ikke synes eller merkes før det er der, og da er det for sent. Men det er lett å glemme i hverdagen.
Men om en må stå opp på natta for å omøblere for å få avveksling..? Der henger ikke jeg med lenger, men så er jeg en mann da

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat