Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-10, 11:50   #23
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Negative venner/familie ...

Mye klokt som er skrevet her. For mange er det et megatiltak å sette igang med livsstilsforandringer. Mange har gått rundt å tenkt at det burde de gjøre. Kan derfor være et sjokk at andre klarer nettopp det de selv så gjerne skulle ha gjort. Så egentlig er kanskje budskapet myntet på dem selv og ikke på deg.

Vi mennesker er noen forundelige greier. Jeg får også masse kommentarer på at jeg ikke spiser kaker sammen med resten av familien. Kommentarene varierer fra at det syndt på meg til at det er syndt på de fordi jeg ikke spiser deres kaker. Jeg svarer konsekvent at det var før det evt var syndt på meg. Når mitt blodsukker svingte fortere enn været på fjellet, hvor jeg fikk føling av lavt blodsukker. Da hadde jeg det ikke bra. Nå derimot har jeg det helt supert. Det er ikke en forsakelse for meg å ikke spise kake. Jeg spiser så utrolig mye annet godt.

En liten metafor jeg noen ganger bruker:
De fleste som har vært i Thailand kommer hjem og skryter uhemmet av maten der. De har virkelig stor kost seg der. Selv om de der ikke har spist poteter og brød så har det jo ikke vært syndt på dem. De har jo fråtset i annen god mat. Slik er det for meg også. Ja det er en del ting jeg ikke spiser, men du verden så mye annet godt jeg spiser og storkoser meg meg. Så hvem skal definere hva som er "normal" mat eller ikke?

Lykke til videre, du har vært kjempeflink

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat