Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-10, 22:27   #18
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det bare meg

Jeg spiser faktisk rent spekk. Det høres sikkert ille ut, men det fungerer for meg. 100 - 200 g er nok. Hvis jeg får lyst på, så tar jeg ett egg eller litt kjøtt. Men ikke hver dag. Spiser til jeg føler med skikkelig mett på morningen. Det skal ikke så mye til for å fylle opp igjen i løpet av dagen før man blir mett igjen. Metthetsfølelsen varer lenge. Jeg tror hemmeligheten med vektnedgang er at man ikke greier å spise så mye kalorier i løpet av en dag når det er nesten bare fett. Jeg har vært i ketose mer eller mindre sammenhengende i 2 år. Vekten har stått stille lenge. Jeg tror at grunnen til at vekten har stått i ro er at jeg har spist for mye protein. Jeg trodde at jeg gjorde alt rett.

Grunnen til at jeg startet med dette var at jeg leste et innlegg av Fetpåmidten som skrev at overgangshodepinen man får når man går inn i ketose handler om at man spiser for mye protein. Jeg hadde glidd ut av ketose og grudde med til hodepinen jeg alltid pleier å få når jeg skal inn i ketose. Når jeg skulle ha lite karbohydrater og skulle kutte ned på protein, så var det fett igjen da. Det hjalp faktisk. For første gang gikk jeg inn i ketose uten å få hodpine. Ja, og så oppdaget jeg at dette faktisk også førte til at jeg gikk ned i vekt. Og da ble jeg selvfølgelig veldig fristet til å fortsette. Det er litt lite variert kost, så jeg er nøye med å ta alle vitaminene.