Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-10, 10:39   #13
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ny i ketose, går ikke ned

Ja, jeg og lurte på dette. Mener du Mr Muscle, at man f.eks bare skal leve på karbonadedeig/kylling eller annet magert kjøtt og litt grønnsaker, eller? Vel har jeg ikke lett for å gå ned i vekt, men for lite fett (uten et direkte overdrevet inntak) stopper vektnedgangen for min del.
Men jeg hører så mye om proteiner, jeg er mildt sagt forvirret. Noen sier at det er bra med mer proteiner fordi det gir kroppen noe å jobbe med. Jeg er fortsatt noe usikker på hva som skjer med et eventuelt overskudd av proteiner, for jeg har lest så mange varianter av hva som skjer. Jeg har lest at overskuddet av protein omdannes til glukose, som Dreamy sier, jeg har lest at det omdannes til lipoproteiner (hva nå det er) i leveren, og transporteres til fettcellene, hvor det lagres som fett, jeg har også lest at halvparten av all protein går til spille uten et betydelig inntak av karbohydrater, uten at det makes sence for meg.
Nå er det vel også forskjell på proteiner. Jeg har ikke peiling her, altså, så jeg bare hiver litt ut her, i håp om at noen som virkelig vet kan binde dette sammen. Men f.eks kasein som er i melkeprodukter er vel kanskje et av de mest ustabile, og proteiner fra fiber, som er i skjelett og muskler.

Er det noen som vet med sikkerhet hva som faktisk skjer med proteiner? Hvorfor får noen vektoppgang og ubehag av melkeproteiner? Hvorfor har noen problemer med å gå ned i vekt ved for høyt inntak av proteiner. Eller motsatt, da, tydeligvis, i Mr Muscles tilfelle? Jeg mistet litt hodet mens jeg skrev her, og lurer på om jeg burde dele opp tråden i en proteindiskurs

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat