Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-10, 11:00   #1
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Ja, med denne tråden ønsker jeg å høre historier fra dere som har slitt med lange platåer etter en del vektnedgang. Vi snakker da platåer av betydning, minst seks måneder eller mer!
Dere som har gått ned, stoppet opp, prøvd dere fram, hva var det som fikk det til å løsne igjen? Ikke i den forstand at dere nylig droppet et kilo, men at det begynte å løsne og gå nedover igjen.
Jeg har heldigvis store helsefordeler med et høyfett/lavkarbo-kosthold, og vil i den forstand aldri vurdere å gi opp, men etter det første betydelige vekttapet i 06/07 (nitten kilo), så har jeg mer eller mindre stått stille, det vil si -jeg har pendlet mellom en seks sju kg, men i det store og hele så har jeg ligget på pluss minus åtti kilo, hvilket er minst ti femten for mye.
Jeg er insulinresistent, har pcos (enn tilbakevendende) og hypothyerose, og det sier jo seg selv i så måte at jeg har flere bremser nede enn gjennomsnittet.
Jeg går på metformin og har hatt noen marginale fordeler ved det, da kroppssammensetningen virker til å ha endret seg noe, med litt smalere midje og litt mer kjøtt på rumpe og hofter. Men det skjer fortsatt ikke noe voldsomt bemerkelsesverdig.
Ellers kan jeg nevne at jeg spiser kun kjøtt (i alle former), egg, grønnsaker (overjordiske ), smør og kokosmelk. Det vil si ingen meieriprodukter eller søtningsstoffer. Det eneste jeg vet selv jeg virkelig kan forbedre meg på, er mengde mat. Jeg har en tendens til å spise for lite.
Så, kom igjen! Jeg er veldig nysgjerrig på hvilke nøkler folk har funnet. Jeg er klar over at med forskjellige forutsetninger, vil løsningene være forskjellige også, men det vil jo alltids finnes fellesnevnere!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat