Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-10, 11:45   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mistet matlysten

Den der er kinkig. Jeg har tidvis det samme problemet selv. Det går for min del både på sult, og matlyst, ork til å lage mat og så videre. Det er ikke alltid like lett å komme seg til bunns i hvorfor det er sånn. Men en av to er som regel bakgrunn for mine lignende opplevelser.
Ensidighet: Jeg mister fullstendig interessen for mat når jeg spiser det samme dag ut og dag inn. Da kan det hjelpe å søke opp nye oppskrifter, få inspirasjon til nye retter, nye smaker med forskjellig krydder. Ofte lager jeg opp større arsenaler av mat, så jeg har en stund. Det virker som om noe av baugen faktisk er det å komme seg på kjøkkenet og tilberede.
Mestring/kontroll: Jeg har en historie med et noe tvangsaktig forhold til mat, hvor jeg har brukt sult som et slags adelsmerke, føle kontroll etc. Da kan det faktisk være hensiktsmessig å bedrive noe mattvang, når jeg faktisk sitter der og er sulten, og liksom ikke får meg til å spise. Jeg tror det bare bunner i et gammelt og innarbeidet mønster, hvor jeg som har vært såpass overvektig ikke har sett meg verdig til å spise. Så en av mine største jobber er å bare fortsette å innarbeide et mønster, vaner, hvor mat er noe man spiser når man kjenner at behovet melder seg. Men, samtidig, det må friste også!

Dette er bare mine erfaringer, det er ikke sikkert de stemmer overens med hvordan du opplever manglende matlyst, altså

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat