Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-10, 12:44   #10
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny: Lavkarbo i 2 dager, svimmel, kvalm og spenningshodepine

Hei Karla

Er litt usikker på planen din, men du nevner ketolyse.

Jeg var hos lege og fikk påvist høye verdier av blant annet insulin. Alle mine forsøk på å leve lavkarbo før jeg var hos legen hadde ikke fungert da jeg fikk synkende blodsukker av å spise fett og proteiner. Så for meg var det ikke gjennomføringsbart å leve på lavkarbo, det ble bare tull med mitt blodsukker.

Jeg ble annbefalt å gå over til Ketose for så å få regulert insulinnivåene skikkelig. Jeg var kjempeskeptisk og hadde jo så mange dårlige erfaringer med å kutte karbohydratene. For meg tok det 6 dager å komme i Ketose, noe som regnes for lenge. De dagene var ikke behagelige for å si det sånn. Den neste uka gikk de værste symptomene bort, men jeg var fortsatt veldig trøtt. Men etter ca 14 dg skjedde et mirakel for min del. Energien kom veldig og humøret steg mange hakk. Sulthetsfølelse, behov for å spise ofte, har gått seg til sakte men sikkert i hele perioden. Jeg oppdager stadig at jeg spiser litt mindre (ikke at der er noe mål å spise lite), for før måtte jeg spise hele tiden pga ustabilt blodsukker.

Jeg har nå vært i ketose i ca 4 måneder og det har vært helt supert, etter de første 14 dagene vel og merke.

Ønsker deg lykke til .

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat