Sv: Ny: Lavkarbo i 2 dager, svimmel, kvalm og spenningshodepine
Kitt og Matglad:
Jeg forstår at dere er forvirret over kostholdsfilosofien min, for jeg er det selv. 
Altså, i følge sjekken min tåler kroppen min kornprodukter og sukker meget dårlig, så det burde jeg droppe helt, og melkeprodukter skulle jeg også redusere på. Men fløte, seterrømme og smør var helt ok. Evt litt cottage cheese. Jeg hadde også en del sopp/candida i tarmene, som jeg skjønner er et resultat av at jeg har fått for mye karbohydrater opp igjennom åra.
Er ikke filosofien lavkarbo riktig for meg da? Om man skal leve lavkarbo kan man altså ha opp mot 150 karber daglig? Går det an uten korn?
Skjønner at jeg har mye å lære, jeg skal definitivt maile ernæringsveilederen min. Hun hadde det litt travelt og vi hadde fokusert på endel annet før vi gikk over til kost, men åpnet for spørsmål via mail og henviste til lavkarbo.no.
Men skal lese litt mer om ketose, ketolyse og lavkarbo, og hva forskjellene er. Er det noen klistrede tråder om dette, eller må man gå inn på hvert forum om de forskjellige filosofiene?
Jeg er fortsatt svimmel på 3. dagen, og kan vel ikke utelukke at dette er noe virus, siden det begynte før jeg satte igang med lavkarbo.
|