Sv: Ny i ketose, går ikke ned
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Mener du Mr Muscle, at man f.eks bare skal leve på karbonadedeig/kylling eller annet magert kjøtt og litt grønnsaker, eller?
Skal du ned i vekt bør du ifølge min teori spise lite fett og null karbohydrater. Dette betyr 0 grønnsaker, men ikke nødvendigvis magert kjøtt. Dersom du kun inntar kjøtt med fett vil dette si lavt fettinntak. Det er de som tror at de må smelte en halv kilo smør til hvert måltid jeg vil til livs . Grønnsaker kan lett erstattes med kosttilskudd hvor du da unngår karbohydratene. Kjedelig? Ja, men hvem sa vel at slankekur var gøy?
Sitat:
Vel har jeg ikke lett for å gå ned i vekt, men for lite fett (uten et direkte overdrevet inntak) stopper vektnedgangen for min del.
Musklene i kroppen "forbrenner" fett. Når du er stor trenger musklene mer energi (les: karbohydrater), ettersom mer masse må forflyttes, som vil føre til omdannelse fra fett til karbohydrater. Kroppen vil da omdanne det av fett som er nødvendig for å holde et stabilt blodsukker, hverken mer eller mindre.
For å øke energibehovet så må det trenes aerob trening (sykling, gåing, løping. Trening uten for mye muskelbelastning.) Jo mer av denne treningen jo raskere går fettforbrenningen.
Har du større muskler vil disse kreve mer energi. Derfor er en økning av muskelmasse også nødvendig. Styrketrening vil imidlertid for en periode bremse vektnedgangen ettersom muskelmassen økes.
Økt muskelmasse fører til økt hvilemetabolisme. Det vil si den forbrenningen du har uten å gjøre noe som helst øker.
Sitat:
Er det noen som vet med sikkerhet hva som faktisk skjer med proteiner? Hvorfor får noen vektoppgang og ubehag av melkeproteiner? Hvorfor har noen problemer med å gå ned i vekt ved for høyt inntak av proteiner.
Proteiner tas opp av musklene, dersom musklene har behov for det. Etter at musklene har blitt brukt trenger de protein for å restitureres. Resten går via nyrene og ut gjennom urinen. De som får ubehag av melkeprotein lider av allergi. Når du trener og får i deg masse proteiner som lagres i musklene går du opp i vekt, evnt. stabiliserer vekt.
Hadde besøk mens jeg skrev dette her og gadd ikke se igjennom det jeg hadde skrevet før jeg sendte svar. Sikkert masse rols, men det tar jeg rennefart og .........

|