Vis enkelt innlegg
Gammel 14-02-10, 14:27   #1
karikins
Medlem

karikins sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Kirkenes
karikins er på en erverdig vei

Hvorfor går bare en av oss ned?

Kjæresten min og jeg har vært på Ketolysekuren siden 9. desember. Vi kom fort i ketose, og vi merket nedgang begge to. Han gikk ned mer enn meg i starten, og i løpet av et par uker hadde han gått inn 3 hakk på beltet! Jeg derimot, har gått ned jevnt og trutt, og når vi begge hadde gått ned 5 kilo, stoppet det opp for ham. Så begynte han å legge på seg igjen! Vi mistenker at han av en eller annen grunn har gått ut og inn av ketose, men vi skjønner ikke hvorfor.
Vi spiser stort sett det samme, bortsett fra at han er flinkere med fettinntaket, og han spiser ost og rømme innimellom, noe jeg ikke gjør.
Vi er begge flinke med salat og grønnsaker til alle måltid, og vi spiser når vi er sultne. Han går turer innimellom, jeg synes jeg får nok trim gjennom jobben, selv om det sikkert ikke er trim som sådan.
Jeg går fortsatt ned - har gått ned 9 kilo nå - men hans vekt varierer med 2-3 kilo fra uke til uke.
Det er meget frustrerende! Vi har forsøkt å finne råd her inne, men har ikke lyktes å finne en tråd som ligner på vårt problem.
Jeg forstår kjæresten min når han mister motet, men jeg prøver å oppmuntre han med min framgang, og at vi bare må finne svar på hva vi gjør galt. Kan han få i seg for lite karber? Jeg er muligens flinkere til å "fylle opp" dagsrasjonen ved å spise litt jordbær hvis jeg har spist for lite karber en dag, og noen ganger kommer jeg også over 20 karber uten at det betyr noe. Han drikker også bra med væske, jeg drikker for det meste Pepsi Max, og det blir ofte nærmere 2 liter om dagen i tillegg til noen kopper med te.
Av søtningsmidler bruker vi bare Natreen - han drikker lite lett-brus, det blir noen kopper te og noen kopper koffeinfri kaffe i tillegg til vann.

Jeg håper virkelig at det er noen her inne som kan pense oss i riktig retning!

karikins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat