Fritak fra arbeidsgiverperioden
Hei igjen dere..
Jeg har nå endelig, etter mange år, mange forskjellige leger og mye mas og kjas ENDELIG fått diagnosen migrene...
Jeg sier endelig fordi , som sagt, det har vært mye pes...fram og tilbake..mistro fra sjefer og folk på jobb osv...
IKKE fordi jeg er glad for at jeg faktisk har en kronisk sykdom...
Det er godt, å ha det på papiret...å bli trodd på det jeg har slitt med i mange år (uten å vite hva det egentlig var)...
Jeg sendte inn en søknad til NAV før jul, der jeg søkte om at arbeidsgiver skulle få fritak fra arbeidsgiverperioden...Dvs. at arbeidsgiveren min skal slippe å betale sykepenger de dagene jeg må være hjemme pga. migrenen.
(Arbeidsgiver må betale, men får tilbakebetalt fra NAV.)
Jeg fikk avslag, med beskjed om at jeg kunne klage på vedtaket - noe jeg også gjorde.
Jeg bestilte time hos legen min, fikk dokumentasjon derfra, og sendte søknad inn på nytt, med legeuttalelsen og dokumentasjon på fraværet mitt...
Nå i februar fikk jeg brev i posten, og klagen min var vurdert, og søknaden vedtatt!!
For en lettelse!...
En tung tung bør er løftet fra skuldrene mine..
JA, jeg har fortsatt verdens dårligste samvittighet når jeg må være hjemme fra jobb...
Men jeg VET at de på jobb VET.....
Dette er ikke bare "litt vondt i hodet"...
Jeg er syk....
I natt har jeg nesten ikke sovet...jeg er forkjøla, og i dag har det altså satt seg i hodet...
Har et lite "opphold" nå, og håper så inderlig at dette vedvarer...
Travelt resten av uka...
NÅ kommer det egentlige spørsmålet...
Når jeg er hjemme pga. migrenen...
Må jeg da ringe legen hver gang?...
få sykemelding, slik at NAV har dokumentasjon på at fraværet skyldes migrenen?...
Eller må jeg skrive egenmelding?....
Fint om dere svarer så fort dere kan....
Jeg må jo i tilfellet ringe legen min i dag, før de stenger...
|