Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Opprinnelig lagt inn av mokki, her.
Kan man småspise grønnsaker gjennom hele dagen, eller bør man bare spise det sammen med måltidene? Jeg var sulten igjen etter en liten time jeg, etter frokosten....
Ikke det, sultfølelsen klarer jo jeg fint å ignorere..... men kan jeg putte noe grøntfor i munnen mens jeg venter på lunsjtid så er det jo genialt...
Småspise ville jeg vel ikke anbefale, men ta deg en liten salat som et mellommåltid hvis du virkelig blir sulten. Husker selv at jeg hadde sultfølelse ganske kort tid etter froskost de første dagene, men det gikk over når jeg kom inn i rytmen med måltidene. Men det kan selvfølgelig forekommen innimellom (som f.eks. i dag....), og da prøver jeg først med å drikke vann for å se om jeg kanskje egentlig er tørst - dette løser som oftest problemet 
Hvis du går flere dager og opplever at du er sulten, bør du øke antall ED-måltider du spiser pr dag. Jeg greier meg med 4, mens andre har 5 - dette er individuelt, og må tilpasses hver enkelt.

|