Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-10, 13:15   #17
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Proteinmetabolisme

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Jeg snakket om dia2 og insulinresistens. Problemet med dia1 er manglende insulinproduksjon, mens type 2-diabetikere produserer for mye pga insulinresistens. Forholdet mellom blodsukkerstigning og insulinutskillelse er derfor noe skjevere for de med dia2. Uansett, skal hun selvfølgelig få lavere blodsukker av lavkarbo. Men hvis hun samtidig kuttet insulin, er det ikke sikkert at lavkarbo i seg selv får blodsukkeret lavt nok på kort sikt. Diabetikere bør trappe ned bruken av insulin gradvis og måle seg ofte, men omtrent alle som følger strikt lavkarbo kan etterhvert kutte insulin helt. Type 1 diabetikere har også effekt av lavkarbo, men de kan ikke slutte med insulin, og bør alltid gjøre kostholdsendringer i samråd med kvalifisert lege.

Jeg jobber for øvrig med analyse og rådgivning innenfor et helt annet fagområde. Har bare lest meg opp på egen hånd, men jeg er ganske vant med faktasjekk og kildekritikk

Vet ikke om hun kuttet ut insulinet den gangen hun "prøvde". Hun hadde planer om å sette seg godt inn i det før hun begynner (hun låner ketolyse-boka, ketolyse-DVD'en og Bedre Uten Brød av meg) og sjekke blodsukkeret ofte, ja.

Hehe, skal si. Nesten så du skulle byttet jobb?

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat