Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-10, 16:01   #5
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Normal BMI og lavkarbo

Vanligvis liker jeg Dr Barexstein sine svar veldig godt! Men vi er nok veldig uenige i noen av de påstandene han kommer med om hvem som ikke bør leve ketogent. Men til hans forsvar er dette et litt gammelt svar.
Ketose er trygt for de aller fleste, og i hvert fall for normalt friske mennesker! Det at det er en tøff prosess for kroppen er jeg nok i stor grad uenig i. Overgangen kan være tøff, men det er fordi kroppen omstiler seg til en ren fettforbrenning framfor en blandingsforbrenning, hormoner omstiller seg, kroppen kvitter seg med vann og avfall, og dersom man har inntatt mye raske karbohydrater tidligere, vil man reagere med noe som ligner en avrusning, med noe ubehag og ''abstinenser'' etter rask energi.

Jeg har selv vært i ketose stort sett hele tiden i snart fire år, og føler meg finfin!

Kostindusert ketose er en helt naturlig tilstand for kroppen, og om du trives med et kosthold som innebærer ketose, så kjør på!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat