Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-10, 18:30   #5
Muff-muff
Medlem

Muff-muff sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 42
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fritak fra arbeidsgiverperioden

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Takk for svar!

Ringte legekontoret istad uansett jeg, for å være på sikre sida..Ho sa det samme som deg...eller...ho var usikker, men sa at jeg skulle prøve å ta en egenmelding, så kunne jeg høre med sjefen, og heller ringe igjen om jeg trengte sykemelding..

Jeg har fortsatt egenemeldinger igjen, så da bruker jeg de...

Men hvordan kan NAV da vite at jeg er hjemme pga. migrene, og ikke noe annet?...
Får jeg dekket alle dager jeg er borte da, uansett om årsaken er migrenen eller annen sykdom?

Og du...ble du mistrodd, selv om du hadde fritak, og diagnose og alt?...

Jeg håper da inderlig ikke jeg blir det........
Dette er tøft nok som det er...

Som Kat sier, fritaket gjelder alt fravær Så bruk egenmelding når du kan, men be om sykemelding så snart du har behov for det. Stort sett kan du bare ringe og "bestille" sykemelding når det gjelder migrene.

Og ja, ble mistrodd. Eller snarere, fikk alle mulige beskjeder om at jeg nok hadde vært frisk om jeg bare... osv. Det er ikke gøy når man gjør så godt man kan.

Nå er jeg heldigvis tilnærmet migrenefri, bortsett fra om jeg sover for lenge noen dager på rad. Da er det rett inn i helvete i 24-48 timer.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat