Sv: PCOS og herbalife
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Dette er interessant. Det er faktisk sånn at jeg fikk resept på Diane, men jeg har ikke kommet så langt som til å ta det ut (rett og slett fordi jeg ikke hadde råd. Fikk for meg at det kostet trehundre kr for en pakning, men jeg må ha rota, for jeg sjekka i felleskatalogen nå, og det koster bare ca 130 kr for en pakke).
Når du sier det hjalp for hår, mener du da ansiktsbehåring, eller håret på hodet? Som et resultat av metabolsk syndom (pcos, hypothyerose og insulinresistens) har jeg blitt temmelig tynnhåret, selv om det har bedret seg en del i forhold til hvordan det var på sitt verste. Har nok litt over gjennomsnittet ansiktshår og sånn, men er heldigvis veldig lys, så det synes ikke så godt.
Jeg har også problemer med talgcyster (ligner på kviser, men er ikke helt det samme), som spesialisten jeg har vært i kontakt med mente skyldtes insulinresistensen. Skulle gjerne vært helt kvitt det, for har ingen hudproblemer å snakke om ellers.
Jeg har for mye ansiktshår og har ganskje tynt hår på hodet framme ved panna.
Nå har jeg gått på Diane i 2,5 år sammenhengende etter siste graviditets/ammeperiode og jeg syns selv at jeg har mindre ansiktshår og håret på hodet er generelt blitt fyldigere.
Da jeg fikk diagnosen ved barneønske var jeg ille mtp ansiktsbehåring og kviser. Tok mye elektrolyse og hudpleie denne perioden husker jeg.
Når det gjelder kviser eller små byller har jeg INGEN når jeg går på Diane.
I høst tenkte jeg at jeg skulle ta meg en pause, men det var ingen god idè. Jeg fikk mye kviser rundt i ansiktet og det har ikke stabilisert seg helt ennå selv om jeg nå har brukt Diane i en mnd tid... (likner mer det du beskriver for det er liksom ikke noe i de kvisene)
Så for meg fungere Diane helt topp, men skulle gjerne vært foruten å dytte i meg p-piller, men det få nå så være 
Hos meg legger fettet seg over hoftene da har jeg en "nydelig" eplefasong, ikke den sunne pæreformen 
Sist redigert av Lullen : 16-02-10 kl 08:54.
Årsak: skriveleif
|