Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-10, 19:47   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Normal BMI og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av enterpares, her.

blander du ikke lavkarbo og ketose her? Det er ikke meningen at man skal leve på ketose resten av livet? Mulig jeg ikke henger med men når man har nådd sin normalvekt skal man introdusere karber igjen. Men enig i at BMI ikke er et nøyaktig mål. For meg har det passet ganske bra bortsett fra når jeg drev med styrketrening.

Det er vel opp til hver enkelt. Et overordnet mål på sikt bør jo være å finne et koshold å trives med. Om man har det fint med og trives med ketogent kosthold, så er det ingen grunn til å slutte med det.
Selv har jeg stort sett vært i ketose i tre og et halvt år. Det er bare finfint! Men jeg er også ganske sensitiv til karbohydrater, grovkornede produkter, frukt og sånt kan jeg i grunn ikke spise.

Som sagt, det viktigste er å finne det som fungerer på lang sikt, dersom vektnedgang ikke er hovedprioritet (lenger).

Og, ja, lavkarbo kan være ketose, men det behøver ikke å være det. Lavkarbo er bare et samlebegrep for karbohydratredusert kosthold, være det seg Fedon eller Skaldemann.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat