Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-10, 21:52   #9
O. Borealis
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
O. Borealis er på en erverdig vei

Sv: Mistet matlysten

Hei, og takk for at dere har delt tanker og erfaringer!
Matlysten er fortsatt kraftig redusert, og har vel vært det i halvannen måned. Men nå forsøker jeg å kutte kaffe på tom mage om morgenen, så får jeg se om det hjelper på brekningstrangen på morgenen. Jeg kutter kaffen helt for en stund (om jeg klarer!). Har vært hekta på kaffe i år og dag...noe sier meg at kroppen kanskje har godt av en liten kaffe-pause og koffeinkutt. Er nok viktig å få nok grønnsak-karber og. Med omgangssyke og forkjølelse i den senere tid ble det liksom ikke mer matlyst, nei. Men litt tendens til ørlite matlyst nå etter et par dager uten kaffe. For øvrig er det nok lurt å unngå ensidighet i matveien, ja. Den svært skrantede matlysten er neppe relatert til spiseforstyrrelse. Jeg har jo gjerne villet spise, men har bare følt sterk motvilje mot spising, da jeg overhodet ikke var sulten. Merkelige greier. Ellers så leser jeg at noen sier at jeg må spise bare når jeg er sulten. Forsåvidt greit nok om man en eller annen gang blir sulten. Jeg har tidvis vært slapp - sikkert pga for lite mat, så derfor har sterkt redusert matlyst blitt opplevd som et problem for min del. Det har noen ganger toppet seg i ren motvilje og gruing til neste måltid, og mat som vokser i munnen på meg og som jeg liksom aldri blir ferdig med å tygge eller klare å svelge ned. Men noe lettere har det blitt de siste dagene! :-) Man må jo spise, og spise sunt, selv om man skal ta av en del kilo. Tusen takk for innspill, alle sammen! :-)

O. Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo og Lindberg Svar med sitat