Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-10, 23:34   #19
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Det er det samme med billige egg. Om du kjøper coop egg eller andre billigmerker og kjøper andre egg som er dyrere, knakker ett egg av hver og ser, så er de dyre eggene myyyyyyyye gulere i plommen. Jeg fikk vite at det var fordi de hønsa som legger de billige eggene blir foret med kjemikalier og andre ting som ikke var godt for dem. Dessuten levde de uten lys. Hønene som la de ordentlig gule plommene levde under bedre forhold.

Bare et lite innspill i forhold til fargen på plommen. Gul plomme behøver ikke å bety kvalitetsegg. Vet at blant annet Prior forer noen høner med mais for å få gulere plomme. Mener disse kalles solegg. Om eggene blir sunnere av at hønene har spist mais tviler jeg på. Men det ser jo flott ut med gule plommer, nettopp derfor dette salgstrikset .

Når det gjelder smaken på maten så storkoser jeg meg veldig med dette kostholdet. Har bare holdt på i drøye 4 måneder, så jeg har jo ikke rukket å prøve alt på dette forumet. Men alt jeg har prøvd så langt har vært kjempegodt. Min mann er også superfornøyd.

Personlig mener jeg at mat skal være godt og at der er viktig å lage mat man trives med. Hvis du ikke liker kjøtt kan det bli tungt å tvinge i deg dette. Ønsker du en varig endring må du finne alternativer som du finner velsmakende. Har selv oppigjennom årene forsøkt ting som skulle være sundt, men som jeg ikke har likt. Dette har aldri ført til varige endringer for meg.

Lykke til med å finne din tilnærming

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat