Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-05, 12:19   #15
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har en eks som er journalist (med sans for rettskriving) og er samboer med en norsklærer. Selv er jeg "gammel sekretær" - og mitt sekretærhjerte gråter mange ganger på grunn av ødeleggelsen av språket vårt. Men så er det mye lettere å rette andre enn å skrive riktig selv. Jeg har etterhvert lagt meg til en for noen sinnsyk tegnsetting med tankestreker - prikker....... og utropstegn !!! Prøver å begrense meg da, av hensyn til stakkarene som skal lese det Og skriveleifer blir det noen av fordi jeg aldri leser korrektur og neglenes lengde avgjør om jeg treffer riktig på tastaturet !

Men SMS språk har jeg IKKE sansen for, hverken her eller på SMS. For meg er SMS språk tegn på nettopp forfallet.......