Sv: Ketolysekuren farlig?
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Men hva har grandis og nughatti med å spise fett og protein fra rene ubearbeidede matvarer, men ikke spise grønnsaker å gjøre? 
Jeg tror ikke grønnsakene er det som spiller inn her altså, men grad av sukkerinntak.
Det hjelper ikke å tro, du må vite .
JEG kan jo fortelle at det er mange her inne som spiser ganske ensidig og har det helt fint. Jeg har ei venninne som behandles for ME av ernæringsfysiolog med nesten bare fett, og ellers proteiner nok til dagsbehovet, og det var først etter det man merket endring. Epileptiske barn og autister behandles gjerne med ketose og høyfett, etc.
Kanskje dårlige eksempler, men poenget mitt er fortsatt at ensidige kosthold ikke er bra uansett. Mener jeg. Varierte kosthold mener jeg er bra.
- Og igjen - jeg har aldri sagt at jeg regner ketogene kosthold som spesielt ensidig, hvis man gjør det på rett måte. Hvis man derimot kjører den greia til dama i artikkelen, som startet hele diskusjonen, med så og si bare fett, og så og si ingenting av grønnsaker så synes jeg faktisk ikke det er rart hun ble sjuk. (Eventuelt så skjønner jeg godt at veldig mange vegetarianere med tiden blir forferdelig slappe og sjuke.) Det var det jeg sa, og det var det som fikk så mye reaksjoner.
|