Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning
Opprinnelig lagt inn av Lillevoff, her.
Jeg behandles for lavt stoffskifte, men det eneste som har bedret seg med et lavkarbokosthold er kroppstemperaturen. Jeg fryser ikke like ofte lenger, selv om jeg er langt fra varmblodig.
Ellers er de fleste andre stoffskifteplagene mindre plagsomme jo nærmere jeg er det magiske 1-tallet på TSH-verdiene. Er fortsatt ikke i mål med doseringen ennå, men har det betydelig bedre enn før levaxin-behandling.
Jeg ligger med en TSH på under 1. Det er ikke slik at målet skal være å ligge på 1, det er ikke noe magisk tall. Det som er viktig er å finne ut hva som er DIN optimale dosering. Detter varierer veldig fra person til person. Det er du som kjenner dette best og det er viktig å være aktiv i sin behandling. Legen sitter kanskje med ekspertisen, men du kjenner din kropp best! Det virker som du er aktivt med i behandlingen siden du har oversikt over verdiene dine. Dette er kjempebra!! Lykke til videre, og håper du oppnår optimal behandling!! 
Dette med å finne sin optimale dose er ganske vanskelig. Jeg er også mye bedre enn da jeg startet på Levaxin. Men siden jeg gikk ubehandlet så lenge, går det utrolig sakte framover. Jeg merker fortsatt sakte bedring selv om jeg har stått på samme dose nå i over ett år.
Jeg håper på mer energi ved å gå på lavkarbo. Jeg har nemlig mistanke om at kroppen min ikke takler karbohydrater så godt. Har hørt at mange med lavt stoffskifte sliter med ustabilt blodsukker (jeg tror det er en svak form for reaktiv hypoglykemi, men er ikke helt sikker). Jeg opplever at jeg må spise ofte hvis jeg f.eks er på skolen og tenker mye. Da går det ikke mer enn maks et par timer før jeg er helt "tom" og må fylle på (før jeg begynte på lavkarbo). Når jeg har gått fjellturer f.eks har jeg ikke kommet fram hvis jeg ikke hadde hatt med sukker på turen (godtepose el. sjokolade) og spist det gjevnlig. Litt skummelt å tenke på, egentlig..
|