PMS-trollet tar meg!
Jeg har vært på ketolyse kur siden 4 jan, gikk ned den første uken spes- som jeg vet er vanlig! Slet forrige gang under pms men denne gangen er det førr jævlig!!! Jeg har totalt gått ned 4 kg og er forsåvidt førnøyd med det, har hatt et par sprekker under forrige pms, ikke noen denne gangen- hittil!!
Jeg merker plagene akkurat på dagen 1 uke før mens. Får smerter i kroppen, sliten, deppa, sulten, lei, demotivert, usosial.... Å det er så jævlig!!
Jeg vet fra tidligere at ved et kosthold med lite karber og stabilt blodsukker er plagene færre, men ikke nå!! De er mye verre... har sannsynligvis fibromyalgi også, og de smertene i kroppene er ille nu, lyst å ta smertestillende og bare legge meg.
Men det som og er ille er at det er som pms overtar hjernen min!?? jeg er "splitta", en del vil løpe og lage smørgrot, rundstykker med ost, vafler med ost.. Og den andre delen sier nei, men samtidig er det pms biten som er sterkest, det er som om lavkarbo og alt jeg mente om det for 2 dager siden er borte?? det er lissom ikke så viktig med riktig kost og vektnedgang...bare fokus på det jeg ikke skal , og i tillegg sniker deprimernde tanker seg inn... fy f..., noe dritt!!! heldige menn når d gjelder d der..
TIPS?? jeg har ennå stått i mot (" dager) men det er en kamp hele tiden, og ellers i mnd går alt strålende! spiser rett, opplagt, sosial, pågangsmot, alt er greit. utrolig at det går ann å endre seg slik.. GJør alt jeg må, spiser rett, slapper av, går tur - men har bare løst å spise "feil", og være sint og sove...
huff, huff - måtte bare få ut dritten!!
|