Sv: Høyt kolesterol
Anbefaler deg på det sterkeste å kutte ut statinbehandlingen. Statiner har svært skadelige bivirkninger som du risikerer å slite med resten av livet. Høyt kolesterol er heller ikke farlig - tvert i mot, det er sunt. Det finnes ikke en eneste studie noensinne som beviser at det hjelper på dødeligheten å senke kolesterolet.
Ingen medisiner i historien har heller bidratt til å gjøre flere helt friske mennesker til livsvarige pasienter. Det er medisinhistoriens desidert største skandale.
Men du behøver ikke å tro meg på mitt ord. Det finnes uendelige mengder dokumentasjon på det jeg sier. Faktisk viser samtlige studier på kolesterol og hjertesykdom at kolesterol ikke er årsaken til noe som helst, mens de samme studiene grundig dokumenterer at kolesterolhypotesen er feil. Den eneste grunnen til at hypotesen ikke er forkastet for lenge siden, er den enorme businessen kolesterolsenkende medisin er.
Anbefaler alle på det sterkeste å lesse Uffe Ravnskovs bok. Garanterer at du aldri kommer til å ta i mot en resept på statiner igjen så lenge du lever.
Boken kan kjøpes her: http://www.capris.no/product.aspx?isbn=9172411465
Legger også ved en kortversjon av boken. Kolesterolmyter.pdf
|