Sv: Noen tanker på en lørdagskveld
Som fotograf har jeg gjort meg noen tanker om det der.
Jeg skrev et eller annet sted en gang (heldigvis var noen smarte nok til å kopiere og lime dem inn i bloggen sin en gang, så det var lettere å finne det):
Sitat:
Bilder lyver! Men de lyver om helheten, og forteller sannheten om et tiendedelssekund av livet ditt fra en spesiell vinkel som kan være heldig og uheldig. Jeg har sett bilder av tynne smekre venner fra et uheldig øyeblikk og en uheldig vinkel, og jeg vet at de er tynne, men selv jeg må innrømme at på akkurat det bildet så så de mye tykkere ut enn det jeg ser når jeg ser dem på ordentlig.
Ikke tenk på det med bildene du! Det er nå en gang sånn at vi er hverandres største kritikere, og situasjoner vi ikke har fullstendig kontroll over gjør oss usikre, kikker du deg i speilet, så bestemmer du også litt hvordan du vil se deg selv, men om noen snapper et bilde av deg i et ubevisst øyeblikk, så er du med ett ikke med på å ta avgjørelsen. Vet ikke om det er noen trøst, men jeg har innsett dette, også fordi jeg er fotograf selv, og jeg tar ikke bilder av meg selv så alvorlig lenger.
Her er forresten en morsom øvelse i reality check: Sett på en film med vakre, velformede skuespillere, trykk på pause litt sånn tilfeldig her og der. Vips! Der ser du! De kan se teite og uheldige ut på stillbilder de også .

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|