Er dette slik høyt BT oppleves?
Fikk for 3 uker eller deromkring målt blodtrykket til 165/110. Den siste uka har jeg blitt mer og mer uggen. Svimmel, kvalm, nær-besvimelse ved ørlite brå bevegelser, når jeg reiser meg opp slår pulsen hardt og raskere. En tur på kjøkkenet kan være nok til å få meg så "utmattet" at jeg blir helt skjelven og kortpustet. Pusset tenna i går kveld, bøyde meg over vasken for å spytte ut, rettet meg opp igjen og måtte sette meg på knea på gulvet og få hjelp inn i senga. Svettet som besatt og var helt rød og fryktelig varm over hele kroppen i 15-20 min etterpå, pulsen slo som besatt, kunne se pulsslaga utenpå kroppen og intenst lyse og mørke flekker danset. Har et mye press i hodet, et litt stikkende press, er kortpustet og får en prikkende, nummen følelse i ansikt/lepper bare av å prate.
(bortsett fra dette føler jeg meg ganske frisk! )
Det jeg lurer på, er dette typisk for høyt blodtrykk? Blodprosenten min har også vært lav, men har de siste mnd økt til 9
Ikke bekymret over høyt BT, men er plaget av symptomene. Tilogmed vurdert å ringe legevakta for å få målt BT og event få medisiner...