Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-10, 12:39   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av LCHF4life, her.

Nå har jeg akkurat snakket med en venninde som fórer kattene sine på vom og hundemat (våtforet nr 25 med laks) Hun er veterinærstudent (ikke at det nødvendigvis er noe kvalitetsstempel når det gjelder fóring av dyr) og hevder det er et fullgodt kattefór selvom det i utgangspunktet er vitaminisert til hund. Men hun understreker at katter i tillegg har behov for Taurin siden de ikke kan produsere dette selv, noe andre dyr og også mennesker kan. Taurin finnes i animalske produkter, men konsentrasjonen som er nødvendig for katter, er ikke høy nok i kjøtt og innmat fra oppdrettsdyr som er avlet for industrislakting. Villtlevende dyr har derimot det. Siden hennes katter er gårdskatter og spiser fugl og mus, får de dekket det nødvendige behovet. Hun sier derfor at det bør tilsettes kosten til feks innekatter. Evt. supplere med villtkjøtt. Spesielt reinkjøtt er gunstig. Da ble det kanskje ikke så billig mer, med mindre du vil legge bøssa på skulderen og skyte bukken selv...

Hehe, nå er pappa elgjeger, men man betaler ganske mye til staten for hvert dyr man skyter, så det kjøttet jeg får av han har en aura av hellighet over seg .
Men jeg skal skrive det bak øret! Tusen takk for tips, altså. Jeg tror jeg har spennende tider i møte!
Nå skal jo Zappa få lov til å gjøre utekatt av seg så fort det er varmt nok i været og snøen har smeltet. Han har allerede kjekka seg for Barbarella, nabokatten her , så det blir gøy!
Ja, faktisk - i sommer fanga han en småfugl -gjennom vinduet ! Det var litt av et syn som møtte meg om morgenen -fjær overalt, og et par vinger, klør og haleparti som lå fint dandert rett utenfor soveromsdøra mi, for ikke å snakke om en stolt katt ...!

Men, ja, nå blir dette litt utenfor trådtema, men noen tips om tilvenning til utelivet? Det aller beste hadde vært om han holdt seg unna døra til portrommet, og kun holdt seg i bakgården, hvilket de andre kattene stort sett gjør, men det skjønner jo jeg også at jeg ikke kan styre.

EDIT: Bilder av den store fuglejegeren

Vedlagte bilder
Filtype: jpg _MG_5792_liten.jpg (377,1 KB, 35 visninger)
Filtype: jpg _MG_5809_liten.jpg (412,2 KB, 34 visninger)
__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat