Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-10, 22:07   #4
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Kroppsfasonger

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Det er faktisk et ganske viktig spørsmål. Selv om det å være overvektig i seg selv er en risikofaktor, er det faktisk mye viktigere hvor du bærer vekten. Om du er eple (med mesteparten av fettet rundt midjen) eller en pære (med overvekten rundt hoftene og lårene) sier veldig mye om risikofaktorene og den underliggende årsaken til overvekten. Hvis du er overvektig rundt magen - eple - er du ikke bare overvektig på utsiden, men også på innsiden, rundt hjerte, lever og fordøyelsesorganer. Insulin har mye sterkere innvirkning på fettcellene i mageregionen, og derfor har kvinner med insulinresistens og hormonelle forstyrrelser større risiko for å utvikle epleformen, som ellers er mest vanlig hos menn. Denne kroppsformen har også mye større frekvens av vanlige insulindrevne problemer som høyt blodtrykk, diabetes og hjertesykdom. Det kjennetegnes også ofte av høye kolesterolverdier. Så kroppsfasongen forteller mye om hvor du bør begynne å lete etter svar.

Enn vi som har (hatt) fettet jevnt fordelt da? Her forsvinner fettet jevnt og her ligger fettet jevnt. Jeg er fristet til å si at jeg er firkanta i formen for jeg ser 4 måneder gravid ut med klær på. Jeg har ikke tynne ben i forhold til overkropp og jeg har ikke spinkle skuldre. Men jeg har små bryst. Jeg er proposjonert.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat