Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-10, 16:31   #28
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Egenkomponert lavkarbo

Hvilken type trening driver du? Trening med vekter gir veldig mye bedre resultater enn utholdenhetstrening. Det er slett ikke usannsynlig at du har lagt på deg muskler, spesielt hvis du har levd lavkalori tidligere. Da vil kroppen kunne prioritere å bygge opp igjen muskelmassen du har tapt. Du bør uansett merke det på klærne. Tips: Hvis du har en for liten bukse liggende, prøv den ofte. Se om du ikke får igjen glidelåsen litt mer dag for dag. Enklere og mer motiverende enn målebånd. Muskler tar mindre plass enn fett, men veier mer.

Et annet tips som går litt mot det andre anbefaler her inne, er å veie seg hver dag. Jeg har aldri skjønt de som foretrekker å leve i blinde. Jeg veier meg hver dag, ofte flere ganger om dagen. Dermed har jeg lært meg hvordan vekten svinger, og hvordan forskjellige matvarer påvirker vekten, spesielt når det gjelder vann. Det blir også enklere å godta variasjoner når du venner deg til det og skjønner årsaken. Eksempelvis kan jeg gå ned 400 gram på å ta et varmt bad, det kan skille 600 gram fra leggetid til jeg står opp osv. Sukkerholdige varer (som f.eks. en frukt) binder raskt en kilo vannvekt eller mer. Er man litt uheldig på den ukentlige veiedagen, kan jeg ikke skjønne annet enn at det må være demotiverende, ettersom man har gått en hel uke og bygd opp forventninger til resultatet. Men som sagt - det beste er å måle.

Ellers så kan du jo forsøke med en slik fordeling:

60-80 gram protein = 250-300 kalorier
30 gram karbohydrat = 120 kalorier
130-150 gram fett = 1150 - 1350 kalorier

Da ligger du mellom 1500 og 1800 kalorier, samtidig som du får nok protein til å opprettholde muskelmassen. Da burde du gå ned i vekt på en sunn og god måte.

Photo har også helt rett i at frukt og melk ikke er ideelt. Eple er f.eks. omtrent rent karbohydrat, null protein og null fett.

Lykke til!


Sist redigert av Chunky : 22-02-10 kl 16:43.
  Svar med sitat