Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-10, 18:17   #2
TorbjornG
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2010
TorbjornG er på en erverdig vei

Sv: Nyfrelst lavkarbotilhenger, men usikker på om jeg spiser rett?

Hei Makami
Jeg har levd på lavkarbo i drøye 6 måneder, først og fremst fordi jeg har tro på dette, men også for å gå ned litt i vekt. Jeg har alltid før vært superskeptisk til fett, og har skygget unna alt uungåelig fett. Nå er alt snudd på hodet Du skal ikke være redd for fettet, det både smaker godt og gjør at du er mett lenge.

Jeg har også hatt høyt kolestrol i mitt tidligere liv, og tatt medisiner for dette. Etter at jeg begynte på LCHF dietten så har det ikke gått hverken opp eller ned, men jeg har nå et håp om at også dette skal ned med tiden. Har kuttet ut medisinene ved juletider, og håper nå at til sommeren så er det om ikke så veldig mye lavere, i alle fall bedre fordelt mellom det godet og det farlige. (Her eksperimenterer jeg altså litt, og vet ikke helt utfallet enda)

Men min erfaring er at du ikke skal være redd for fettet, det bådet smaker godt og gjør godt (unntatt tranen da....)

Jeg har gått ned ca 7 kg siden jeg startet LCHF i august i fjor forresten, helt uten å sulte meg eller slanke meg. Og jeg har kost meg med mye fett hele tiden.

TorbjornG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat