Et spørsmål for papsen min
Faren min har prøvd seg på lavkarbo kosthold i det siste, litt lenger enn meg, tror han har holdt på litt sånn til og fra i tre, fire uker. Han er i 50årene og sterkt overvektig, og alt fettet sitter på magen. Han har typisk "9-måneder-gravid"kul, men ser du ham bakfra ville du aldri tro at han var overvektig.
Han har prøvd å slanke seg på ulike måter før, kutte søtsaker og fett, gå på suppedietter, spise slankepiller... og det som skjer hver gang er at magen består, men han mister fett på lår og rumpe, der han definitivt ikke trenger å miste noe. Når han har holdt på en stund kan man ( i følge ham og mamma, har ikke sett etter selv ) se bena i lårene slik at han ser helt underernært ut. Men magen er på plass.
Nå har han som sagt begynt med en slags lavkarbolivsstil (veldig lite potet, pasta, brød og sukker) og det samme skjer igjen, fettet forsvinner på "feil" sted. Han blir så demotivert av dette, han mister jo mange kilo raskt men ikke slik han vil. Jeg tror han vil gi opp alle forsøk på vekttap snart. Som han selv sier "Jeg får jo bare rar fasong av dette".
Noen som har noen råd/tips jeg kan gi videre? Trist å se at han prøver hardt og ikke får de resultatene han vil...
|