Sv: tyggis?og sukkerfrie pastiller..
Opprinnelig lagt inn av cmh, her.
Nå skal det sies at jeg er ikke kommet helt i gang enda. Fikk boka i dag, men har prøvd å holde meg under 15 gr grensa i 2 dager nå. Og til å være ett karbotroll går det overraskende bra. Håper bare resultatene blir like positive!!
På Atkins induksjon skal du ligge på 20 karber pr dag. Helst IKKE under. For lite karber kan sende kroppen i sparemodus... ikke bra. Ketolyse har en litt annen sammensetning og Torkil sier at man ikke bør ligge under 15 karber der heller. Atkins og Ketolyse er litt forskjellig da noe som er tillatt på den ene ikke er tillatt på den andre etc.
Siden dette er en Atkins tråd regner jeg med at det er Atkins du skal følge 
Anbefaling på Atkins induksjon; Prøv å spise så lite med kunstig søtstoff som mulig de første 14 dagene. Tenk på at det er en renseperiode. Du skal bli kvitt søtsuget/karbosuget, ikke erstatte sukker med noe annet. Det er derfor du er "avhengig" av tyggisen Det som står i den gamle tråden gjelder fortsatt. Noen sukkeralkoholer kan skape ubalanse i blodsukkeret og trigge søtsuget. Hva som gjelder for din kropp finner du ut av etterhvert !
Lykke til