Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-10, 22:34   #20
Smiley123
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Smiley123 er på en erverdig vei

Sv: Et spørsmål for papsen min

Sitat:

Så om det på....ehhh...Dr.Phil eller Legene trooor jeg det var, det var visst godt forsket på og en veldokumentert metode som visstnok fungerte.

Kan jo godt være det funker...er visst så mye forskjellig som kan funke på folk . Kan lese litt mer om det.

Sitat:

Blir han ikke mindre over magen i det hele tatt?
Har han målt seg?

Det vet jeg ikke, egentlig, men jeg tror ikke han er blitt noe mindre der. Hvis han går inn for å slanke seg så går han ned flere buksestørrelser men ingen skjortestørrelser...

Sitat:

Alkohol? Det kan blåse opp magen masse, spesielt øl. Med mye inntak av alkohol så er det typisk med tynne ben og stor mage. Uten at jeg vet noe om faren din sitt alkohol-inntak!

Han er avholds men drikker en del alkoholfritt øl, kan det bety noe?

Sitat:

Sniker det seg inn karbohydrater her og der? Feks besøk hos andre (kaker, smørbrød, vaffler) Farsemat, blandingsprodukter, halvfabrikata? "Unne" seg noe litt for ofte? Skeier man ut tar det jo tross alt to-tre dager før kroppen er normalisert.

Meget mulig at disiplinen ikke er på topp (ikke at det gjelder nooooen andre i familien så klart...) men han har gått ned mange kilo, sier han. Bare på feil sted. Så noe gjør han riktig.

Sitat:

Men, kanskje faren din har insulinresistens, og derfor tåler svært lite karbohydrater? Kanskje han burde være litt mer streng på karbene og spise mer fett?

Er det noe legen kan finne ut av? Kan jo være...

Sitat:

s. Flott at faren din tør forsøke noe nytt! Er mange som tviholder på gamle "sannheter".

Ja han er vel åpen for hva som helst bare det hjelper...

Smiley123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat