Ketose i maks 6 mnd - hva om mer skal av?
Hei! Jeg ble litt bekymret her nå, for leste på siden ketolyse.no at dette er et kosthold for de med 10 kg eller mer. Jeg skal ned ca 3 kilo til (har da gått ned 16 kg), men jeg er ikke overvektig, men normalvektig, har en BMI på 19,5 nå. Jeg drives godt på dette kostholdet, både psykisk og fysisk. Har vært litt av og på dette med lavkarbo de siste 2 årene. Gikk først ned 8 kg med SpisDegSlank, så opp igjen 5 kg, og så det siste 1,5 år ned 10 kg (altså totalt har jeg gått ned 13 kg hittil).
Blir bare veldig redd om jeg ødelegger kroppen min når det står at man burde ha en overvekt på minst 10 kg, for det har jeg ikke. Er det farlig for meg å være i ketose og hvor lenge kan jeg evt være det? Burde jeg spise mer karbohydrater, fortsatt leve lavkarbo, men øke antall gram karbohydrater, så jeg ikke er i ketose? Er bare redd jeg legger på meg all slitet igjen da...Ser her inne at folk har det som en generell livsstil og har vært i ketose opp til flere år. På Ketolyse.no anbefaler legen ikke mer enn 6 mnd. Hvordan skal jeg evt legge om nå uten å få opp i vekt igjen, og jeg VIL ned de siste kiloene, så starte vedlikehold i hvert fall. Håper på svar Tusen takk 
|