Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-10, 11:29   #2
Sommerglad
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Sommerglad er på en erverdig vei

Sv: Fettmengde ved 50-70 karber i døgnet?

Hei! Jeg skjønner godt problemstillingen, og lurer egentlig på det samme. Jeg for min del ville IKKE ha spist så mye fett når jeg spiser såpass med karbohydrater. Fett+karbo= ingen god kombinasjon. Jeg lever fortsatt i den troen at kalorier inn må være i samsvar med kalorier ut. Og med såpass mye karbohydrater og fett vil jo kalorinivået også bli rimelig stort. Thor Foseid fra SpisDegSlank har jo i slankefasen litt høyere karbohydratnivå enn på ketolyse (25g) og han mener at man da skal spise ca 60 g fett da, med et totalt kaloriinntak på 1240 kcal. I vedlikeholdsfasen mener han at sammensetningen bør være 150 g protein, 100 g karbohydrater og 60 gram fett, med et kaloriinntak på ca 1540 kcal. Vet dette ikke er helt det samme, men det kan gi en indikasjon på at fettmengden ikke bør bli ALT for høy. Egentlig vet jeg ikke hva som er det riktige, men jeg ville i hvert fall selv redusert fettmengden fra ketolyse hvis jeg skulle spist 50-70 g karbohydrater. Men som sagt jeg tenker også litt kalorier

Sommerglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat