Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-10, 12:37   #3
Sommerglad
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Sommerglad er på en erverdig vei

Sv: Ketose i maks 6 mnd - hva om mer skal av?

Tusen takk for alle svar du gir meg. Jeg er dame og vet jo at jeg strengt tatt ikke trenger å gå ned de siste 3 kiloene, men jeg vil føle meg bedre. Hvis jeg klarer å gå ned disse er jeg der jeg var før kiloene kom på skjønner du. Mange av de gamle klærene vil passe bedre osv.
I tillegg sliter jeg mye med hodepine, noe som har blitt vedlig mye bedre. Pepsi max (som jeg har drukket opptil 2 liter av om dagen) har jeg ikke drukket siden mandag, og det er egentlig kun i går og i dag jeg har hatt hodepine på lenge (muligens pga at jeg ikke har drukket brus?, da jeg sannsynligvis var litt avhengig ) I tillegg har jeg hatt mye luftproblemer og oppblåst mage (sånn at det har vært virkelig pinlig og ubehagelig), noe som er veldig, veldig mye bedre med denne livsstilen. I tillegg trener jeg litt og synes treningen går veldig bra uten mye karbohydrater.

Ang Diane, som du startet en tråd med, så gikk jeg på de i 4 år. Hadde masse kviser før, og disse forsvant nesten helt når jeg startet med denne p-pillen. Men da jeg sluttet (vet ikke om det var selve årsaken selvfølgelig) la jeg på meg masse. Jeg mistet også mensen i nesten 8 mnd. Men når jeg gikk på de merket jeg ingen birvirkninger og huden var veldig fin. Men jeg tør ikke starte igjen nå (selv om jeg egentlig vil), da jeg fikk så vektproblemer da jeg sluttet.

Men da fortsetter jeg å prøve og være i ketose (uten å bekymre meg). Men det kan vel ikke ende med at jeg går opp i vekt hvis jeg er i ketose for lenge? At kroppen på en måte "venner" seg til denne tilstanden, og går på sparebluss eller noe? Takk for svar igjen

Sommerglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat