Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?
Hei,
Tenkte jeg skulle legge inn linken til artikkelen på TV2, http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/slankekur-ble-til-smertehelvete-3144734.html
Litt lei sensasjons nyheter, TV2 kunne godt ha ballansert historien og tatt med det som ble skrevet i intervjuet med Torkil Andersen som, utrolig nok, ble publiserte på Helgeland Arbeiderblad’s web side.
Journalistene i TV2 kan umulig ha lest begge artiklene og i alle fall ikke lest kommentarene på artikkelen.
Jeg er så drit lei av å stå i helse kø, etter 8 år har jeg i alle fall fått en diagnose da, kroniske smerter, kanskje jeg også skal stå grinende fram i avisa for å rykke fram i køen…
Helse kø i 2009: 3 uker for time hos fastlegen, 2 måneder i kø for å få tatt MR og røntgenbilder, 2 uker for time hos fastlegen (pga ferieavvikling), 5 måneder i kø for å komme til spesialist på sykehuset, 5 uker i kø for å komme på bassengtrening… Akkurat nå: uvisst, men antagelig minimum 5 måned på å få plass på Jeløya rehabilitering, hvis jeg i det hele tatt blir vurdert som egnet… (vurderte Skogli, Lillehammer inntil jeg oppdaget kostholdet: vegetar kost). I 2008 sto jeg bl.a. 9 måneder i helse kø for å komme til psykomotorisk fysioterapi, de 4 andre jeg stod på venteliste hos har aldri ringt tilbake.
Noen som fortsatt lurer på noe av årsaken til økt antall langtids sykemeldte i Norge…
…så kanskje konklusjonen blir at vi alle må ut i mediene for å få hjelp… kanskje jeg også kan bruke ketolyse som årsak, enda jeg ble påkjørt lenge før jeg hørte om dietten… men jeg er helt sikker på at journalistene vil klare å finne en årsakssammenheng… de er jo så utrolig flinke på akkurat det punktet.
|