Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-10, 21:54   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fettmengde ved 50-70 karber i døgnet?

Proteinmengden holdes stabil, men man på kutte ned på fettet tilsvarende det man øker på med karbo.

Som tidligere nevnt så er fett + karbo dårlig kombinasjon. Man må holde balansen.

Om jeg f.eks. spiser 5 % karbo er 65-70 % fett det optimale å ligge på (20-25 % protein).
Spiser jeg 25% karbo så er 50-55 % fett det optimale (20-25 % protein) osv. osv.

Sånn circa. Jeg pleier ikke å ligge så høyt som 50-70 karber, men jeg vil anta at jeg ville ha valgt å ligge på ca. 30-35 % fett. Men det er altså min egen høyst private erfaring. Hva hver enkelt tåler er jo veldig individuelt. Tåler man mer karber tåler man kanskje også mer fett i kombinasjonen.

Og med % så mener jeg ikke antall gram eller antall karber, det er viktig å være oppmerksom på.