Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-10, 10:02   #37
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det jeg synes er mest rart er at når et menneske som spiser lavkarbo blir syk, om det så er influensa, så er det helt garantert kostholdet som har skylda. Mens når et menneske som lever etter Ernæringsrådets anbefalinger blir syk, ja da er det jo selvsagt virus og bakterier eller annet, der har ikke kostholdet noe å si.

Jammen, du skjønner vel det at Ernæringsrådets anbefaliner er jo ikke FARLIGE, så de kan jo ikke være skyld i sykdom

Eller......?

Klippet og limt fra bladet Mat og Helse, Ernæringsrådet anbefaler lavkarbokost:

Professor emeritus Jan I. Pedersen fra Ernæringsinstituttet ved Universitetet i Oslo var helt imot dette nye slankealternativet fordi det lett kunne oppfattes som et generelt kostholdsråd. Han så ingen grunn til å endre de gjeldende rådene med bruk av brød og poteter, som etter hans oppfatning har vist gode resultater over tid, og som også har vist seg å bidra til redusert forekomst av hjerte- og karsykdommer. Han nevnte ikke at han selv har vært gjennom en omfattende operasjon hvor han skiftet ut fem årer i hjertet (kransarterier) pga. framskreden arteriosklerose, til tross for at han har fulgt egne retningslinjer. Pedersen er meget slank og røyker heller ikke

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat