Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-10, 14:16   #1
Aggatuss
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Aggatuss er på en erverdig vei

Lavkarbo i 4 dager - slapp/energiløs. HJELP

Jeg trener mye og er ikke ute etter å slanke meg, men jeg har bestemt meg at jeg ønsker et kosthold med lite karbohydrater (bla. pga. mye hodepine) og startet på mandag. Jeg er ved Norges idrettshøgskole og vet hvordan jeg skal regne ut inntaket. I disse dager har jeg redusert karboinntaket fra 55-70 % til 11 %.

Dvs: 11 % karbo, 66 % fett og 23 % proteiner og 1, 5 l vann + 2 -3 kopper kaffe (Til sammen 1600-2000 kcal daglig, samme mengde som jeg har ligget på de siste årene)

Jeg er superførnøyd! Har ikke hatt hodepine, har fått gått på toalettet HVER dag (HURRA!! Før gikk det 2-3 dager mellom toalettbesøkene) og jeg er lett i kroppen. Vekta viser 2.1 kg nedgang (!) (Regner med det er mest vann som er forsvunnet, men favorittbuksa er løsere...). 2 kg er ikke noe "problem", selv om jeg ikke skal slanke meg. Har veid 64 kg de siste årene. I dag veide jeg 62 kg (170 høy, men ingen fare om jeg går ned til 60 kg, men ikke under det!)

MEN: Jeg er så slapp hele dagen, ala på samme måte som når jeg noen ganger har lavt blodsukker under en treningsøkt. Jeg trener vanligvis 6 til 9 timer hver uke (løp, styrke + langrenn (vinter)/sykling (ikke vinter)). Siden mandag har jeg kun klart 30 min på mølla i kun 9 km/t. Føles som jeg skal "besvime" hele tiden (ikke bare da jeg trente). Er på jobb nå, og har "uten-på-meg-selv opplevelse, skikkelig slapp!

1) Er dette noe som hører med i starten?
2) Hvis det kun er i starten, hvor lang tid ca. tar det før jeg orker å trene igjen?
3) Hvis det ikke er er vanlig, hva kan problemet være?
4) Siden jeg ikke skal slanke meg, kan jeg ha en "fråtsedag" i uka? (Altså spise - i "vanlige" porsjoner : pasta el pizza el poteter, et kakestykke, 1 sjokolade, litt potetgull) eller vil det sette meg "tilbake"?

Er så utrolig takknemlig for svar. Har lest mye inne på denne siden i to uker nå, + linker hit og dit, og Dahlquist, men klarer ikke (overser?) å finne svar på dette.

Sist redigert av Aggatuss : 25-02-10 kl 20:46. Årsak: Vesentlig skrivefeil: Lavkalori -> Lavkarbo
Aggatuss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Lutz Svar med sitat