Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-10, 15:33   #8
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte bør man spise på lavkarbo

Gulrøtter ligger fra 6.6 gr karb pr 100 (rå, norske gulrøtter) til babygulrøtter som har 4-5 karber. For de som ligger litt høyere på karbene burde en liten gulrot være overkommelig?
Og dette er hva Torkil sier i en gammel tråd.......

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Mofe har rett. Det er nødvendig med varierte grønnsaker og blandet salat hver dag på ketolysekuren, da bruker man de 15 karbohydrater på det. Spiser man ikke grønt, går mengden av KH ned sammen med
vekttapet Øker man KH inntaket, kan man variere grønnsakene mer, kanskje ta litt gulrot, kålrot ( litt sa jeg) og nyte en bedre mat. Mange opplever også at vekttapet øker da. Alt forutsetter at man fortsatt er i ketose. Noen er i ketose på 40 gram KH pr dag andre må holde seg på 10 gram for å bli i ketose.
Jeg har en kursist - en mann selvfølgelig- som gikk ned 265 ( ehh det skal være 26 kg) (rettelse) på kuren og han spiste en liten potet hver dag på kuren. Så var han flink for øvrig med mosjon etc, men han er det man kaller: heldig.
Vennlig Hilsen
Torkil

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat