Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-10, 19:38   #61
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Jeg har lest at grisen ikke skiller ut avfallsstoffer som f.eks urin og svette, det blir igjen i grisens kjøtt. Trodde det var derfor gris var sett på som urent..

Skikkelig OT, men ......

Fortalte Allah hvorfor svinekjøtt er urent?

Dette er hva han ikke fortalte Muhammed.

Ved flere tilfeller på Muhammeds tid, og gammeltestamentelig tid for den saks skyld, kunne folk oppleve alvorlige sykdommertilfeller som følge av spising av svinekjøtt. Symptomene begynte ofte etter etter 12 timer i form av feber, betennelser og diare og kunne til slutt være dødelig som følge av hjerteproblemer. Denne sammenhengen så folk på denne tiden og det var lett og akseptere en religiøs forklaring på at dette kjøttet var urent.

Idag i 2002 har vi kommet lengre.
Disse lidelsene skyldes en liten parasitt kalt Trichinella spiralis, en rundorm (nematode), første gang beskrevet i 1835. Parasitten er vanlig i midtøsten og grisen er hovedsmittekilde for mennesker. Gris er det eneste husdyret som er disponibelt for parasitten pga. sitt carnivore levesett.
Dette er et syn som er akseptert i naturvitenskapelige miljøer, ikke mine ord.

Idag behandles trikinose enkelt. Evt parasittsmitte ødelegges ved korekt tilbereding av ALL mat. Og det viktigste av alt: vi har kjøttkontroll. Trichinella spiralis er så godt som utryddet i den vestlige værden.

Shariamatloven gjelder ikke lenger.