Hvordan ser dette ut?
Jeg holder på med en egenkomponert lavkarbo da jeg ser at ved å kutte de største koarbokildene, så går jeg sakte men sikkert ned i vekt og at magen fungerer mye bedre.
Nå er jeg jo litt grønn på om jeg får i meg et fullverdig måltid og om jeg bør begynne å ta tilskudd av vitamin/kalsium
Jeg jobber i bhg og derfor er det begrenset hvor mye "spesial" mat jeg kan spise. Vi skal jo gå forran som gode eksempler og skape gode spisevaner 
Tenkte jeg kunne føre inn her en helt normal dag for meg og håper da å få en liten pekepinne fra dere om det jeg holder på med er lavkarbo og om kostholdet mitt ellers ser greit ut.
Frokost kl 08:1 skive hjemmelaget brød (oppskrift herfra 2.24karbo pr 100gr) med smør og hvitost. 1 fiber pluss knekkebrød med skinke og lett majones. Vann til drikke
Lunsj kl 11.15: 2 skiver hjemmelaget brød (samme som frokost) med skinkepålegg/hvitost.Bruker smør eller majones
mellommåltid kl 1430:noen få fruktbiter sammen med ungene (eple/appelsin)
Mellom måltid kl 16: 1 atkins Advantage sjokolade bar (tidligere spiste jeg 2 knekkebrød men vet ikke hva som er best?)
Middag: Kjøtt/fisk/kylling sammen med wooket grønsaker eller grønsakspurre. Av og til har jeg litt bønner (salat og grytebønner fra landlord 12karb pr 100gr) Av grønsaker så spiser jeg alt men prøver å begrense meg for kålrabi og gulerøtter.
Kveldsmat:1 egg med meierismør og 1 fiberpluss knekkebrød. Noen ganger spiser jeg salat med kylling og en dæsj crem fraishe i stedenfor.
Jeg har jo tidligere gått på Grete Rhode uten resultat men likevel klarer jeg ikke helt å gi slipp på tanken om jeg har for lite frukt og melk.....
Hva tenker dere? mangler jeg fett? Bør jeg kanskje spise litt nøtter til mellom måltid?
Jeg har metallsmak i munnen, er veldig tørst selv om jeg drikker ca 3 liter hver dag og sukkerbehovet mitt er helt forsvunnet.
Kaffilysten er også borte og jeg har gått gjennom en periode hvor jeg har vært veldig trøtt. Nå er det mye bedre.
Jeg er ikke sulten mellom måltidene og det jeg spiser her holder meg mett og god.
Er jeg på rett vei?
|