Takk til all for oppmuntrende ord, det hjelper ALLTID
Da har jeg lest alle innlegg fra denne uka, og jeg må si dere er aktive - kjempekjekt!
Ser det er mange innlegg jeg vil kommentere, så her kommer en liten oppsummering fra meg;
Først til Arkine: så flott at du har kommet deg tilbake på sporet - gratulere så masse og lykke til! 
Opprinnelig lagt inn av Popp, her.
Jeg trodde også jeg var frisk som en fisk. Går jo aldri til legen såfremt det ikke er noe som feiler meg. Men jeg hadde blodsukker >10 (på vei til Diabetes II) og litt for lavt kalium nivå. Kjente at jeg ble litt stresset, og har googlet masse om tema Diabetes II etterpå. Håper neste blodprøve viser en nedgang!
Fra en som har diagnosen diabetes 2, så kan jeg berolige deg med at ED og lavkarbo generelt hjelper veldig på blodsukkeret. Sørg for å ta de tilskuddene legen foreskriver, og du vil ha veldig mye bedre resultat av prøvene neste gang.
Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.
Jeg gikk opp igjen endel også må du huske på så så bra er det ikke
Men er pr i dag 16.5 mindre enn når jeg startet, men uten tvil med en fastere kropp
Jeg har ca 50 kg til som skal bort 
Sender over en stooooor dose sympati. Var i samme situasjon da jeg startet opp på ED i fjor, hvor jeg først hadde gått ned 25 kg i 2005/6 for så å legge på meg 20 av dem i løpet av 2,5 år. Men vi gir oss jo ikke - gjør vi vel???
Opprinnelig lagt inn av mokki, her.
Er dere på vekten hver uke? Hvor mye forventer/håper dere å gå ned i uken da? Jeg fikk jo en pangstart med over 2kg ned første uken, og jeg kjenner jeg stresser litt for at tempoet skal sakke veldig på. jeg har jo et ønske om at minst 10kg er borte innen 19.mars. Jeg hadde 7kg igjen til det da jeg startet på ED for halvannen uke siden... Men kan vel ikke forvente 2kg nedgang ukentlig? Eller?
Varierer for min del veldig hvor ofte jeg er på vekten, og merker at jo oftere jeg veier meg jo mer stresset blir jeg hvis tallet på vekten ikke beveger seg. Antall kg en går ned pr uke vil også variere, 2 kg ukentlig er helt urealistisk - du kan oppleve både større og mindre vekttap avhengig av humør, menssyklus, aktivitetsnivå, grønnsaksinntak, osv osv. Her er lista laaaaang.... I fase 1 ligger gjennomsnitlig vekttap på 1 kg for de fleste, men alt over 500g er jo fantastisk! Og som Solange sier;
Opprinnelig lagt inn av Solange, her.
...dette er en "hoppekur", jeg går alltid ned i rykk og napp på denne dietten...Det kan være slik at man er superflink i lange tider uten at NOE skjer, for så plutselig å hoppe ned 1-2 kg. Anyway, det er sikkert lurt å legge vekk vekta så man ikke blir hel manisk, har tendenser selv......
Opprinnelig lagt inn av Solange, her.
Å gå ned i vekt er også en STOR jobb når det gjelder å få orden på alt som foregår i hodet. Jeg har brukt 15 år bare på å komme dit jeg er idag, og enda så bommer jeg stadig vekk.....Målet mitt med det jeg holder på med er ikke bare selve vektreduseringen, men også å jobbe konstant med tankegodset mitt rundt det å spise. Alt vi bruker mat til, alt det representerer for oss. Mat har jeg alltid brukt som kos,trøst, oppmuntring, sosialt samvær, ja mat er så mye mer enn bare det å overleve til neste dag....Føler at jeg holder på med en slags rehabilitering; må lære meg andre måter å kose meg på, være sammen med andre på, trøste meg med osv.osv. Jeg er fremdeles der at jeg tenker først på mat når jeg har det vondt eller noe skjer: "nå kan jeg vel unne meg litt god mat, stakkars meg" Problemet er at det ihverfall ikke hjelper lenger enn noen deilige minutter, også blir alt bare verre etterpå. De fleste av oss trenger stimuli, og tar det vi kjenner til.
Vel, det er bare å komme seg opp på hesten igjen! Jeg vet at jeg ikke kommer til å slutte å sprekke i overskuelig fremtid, målet mitt er å gjøre det skjeldnere og skjeldnere, og prøve å finne andre måter å gi meg selv noe på når jeg trenger det!
Så sant som det er sagt - her er det mange visdomsord som det er verdt å merke seg.
Ellers ser jeg at spørsmålet om egg i fase 1 var et tema, og der er jeg helt på linje med dere som sier at det er OK. OK fordi egg allerede inngår i fase 1 som ingrediens i flere av produktene(bl.a sjokoladedrikken), og ok fordi det er bedre med et egg enn en sjokolade.. Ta forresten 2-3 egg hvis en først skal bruke egg som proteinkilde i et måltid i stede for ED-produktene.
Opprinnelig lagt inn av Popp, her.
Tok for 3 uker side å målte cm på kroppen, min mor hjalp meg og idag målte vi opp igjen:
Arm: - 2,5 cm
Liv: - 7 cm
Navle: - 3 cm
Hofte: - 8 cm
Rumpe: - 4,5 cm
Lår: - 5cm
Totalt 30 cm 
Dette kan vireklig anbefales! Gjør en utrolig innvirkning på humøret....
Gratulere med flotte resultater, dette er veldig veldig oppmuntrende - keep up the good work 
Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.
Her kommer min vektnedgang på ED (Kopiert fra bloggen min):
Første uka teller ikke siden jeg gikk opp de samme kg uka før, men den føres opp alikevel 
Uke 1: - 4,0 kg
Uke 2: - 1,3 kg
Kjemperesultat Fungirl
Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.
Er det vanlig å bli oppblåst foresten?
Oppblåst er nok ganske vanlig ja, og ut må den. Kan være du reagerer på en av ingrediensene i et av produktene, jeg ble i alle fall myyyye bedre da jeg kuttet ut nøttene - reagerer på soya
Snømåkingen er nå ferdig for i dag, og en kan jo håpe på at dette var siste gang på denne siden av sommeren . Var deilig å bevege seg, og ikke minst herlig å være ut i frisk luft og sol. Har tatt et deilig bad, og lunch ble inntatt mens jeg leste meg gjennom alle innleggene - grønnsakssuppe med salat i dag.
Må si det er deilig å være tilbake, har savnet dere - men gikk nok inn i en form for transe på torsdag antar jeg.....
Nå står helgens butikktur på planen (handler inn til hele uka på lørdager), og så har jeg planer om å ta vårrengjøringen - JEG VIL HA VÅÅÅÅÅR - NÅ!
Ha en fantastisk dag videre flinkinger