Tråd: Vanndrivende
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-10, 16:10   #2
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vanndrivende

Å samle vann i kroppen trenger ikke bety at man har for mye vann i kroppen. Det kan tvert imot bety at du har FOR LITE vann i kroppen...

Jeg hadde ødemer i kroppen og fikk vanndrivende. Har gått på det i mange år. I fjor kjøpte jeg ei tanitavekt som viser bla beholdningen av vann i kroppen.. Den tiden jeg hadde ødemer og gikk på vanndrivende hadde jeg bare 35 % vann i kroppen! Det er lite det! Etter at jeg begynte bevisst med lavkarbo har jeg kuttet ut disse vanndrivende midlene, ødemene er borte og vannprosenten ligger på på ca 39-40 som er normalt.

Legen min forklarte dette med at når kroppen blir i underskudd av vann vil den konsentrere seg om å beholde vannet i de ytre deler av kroppen; dvs fingre og bein, samt i brystregionen rundt hjarterota. Det med brystregionen kan jeg skrive under på...