Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-10, 17:33   #931
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Min første tanke har hele tiden vært at det endelig målet skulle være det jeg alltid har ansett som min idealvekt, bmi på 23,7. Da var jeg iallefall tidligere str. 38. Nå vet jeg ikke lenger, saken er jo den at jeg er 46 år, og det er ikke sikkert det ser vakkert ut lenger.... Snakket med ei venninne forleden som jeg synes har en perfekt kropp, slank men kvinnelig, alt fint fordelt. Hun sa hun hadde bmi på 26, og bruker str. 40-42. Det fikk meg til å tenke. Så nå vet jeg bare at jeg først vil ned til en bmi på 26, og se hvordan kroppen min ser ut da. Ikke godt å vite hvordan fasong man ender opp med når det er ca. 18 år siden sist jeg var der...Hvis jeg i det hele tatt kommer SÅ langt da... Hvordan man ser ut er jo også avhengig av muskelmasse. Får prøve å få tatt en måling av fettprosent da.

Noen som vet hva som anses som sunn fettprosent i kroppen?

Mange delmål har jeg selvfølgelig på veien. Første delmål fremover nå er å komme under 30 i bmi! Har i skrivende stund 3 kg dit.

Man må prøve å ikke tenke på hvor lang tid alt vil ta, da mister man motet. For min del har jeg ikke greid å gå på ED i et helt år, måtte ha en lang pause, så da tar jo alt lenger tid. Men jeg velger å fokusere på det jeg faktisk HAR gått ned, og hvor deilig det er med tanke på at jeg i 15 år bare har gått OPP. Nå har jeg jo et verktøy som jeg vet virker, det er en lettelse bare det, å vite at jeg faktisk er i stand til å gå ned bare jeg følger denne dietten.

Har ikke papirene foran meg, men på det første skjemaet jeg fikk med forklaring av tanitavekta står hva som er sunn fettmasse for akkurat deg.
Altså det står vel på hver utskrift av vekta mener jeg, men la iallefall merke til det første gang når jeg fikk forklaringsarket med.
Jeg tenker egentlig ikke så mye på BMI, men heller at jeg skal komme innenfor det som er sunt for meg i antall fettkg.

Jeg har aldri vært tynn så det er ikke lett å vite hvilken BMI eller str som passer meg så jeg tenker i første omgang 30 kg, selv om jeg vet at det ikke er nok så er det ett stort nok mål pr i dag

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat