Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-10, 08:26   #8
Sammy66
Juniormedlem

Sammy66 sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 58
Sammy66 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse "light"? MÅ ha havregrøt!

Takk for nyttige svar alle sammen! Ja, jeg bør nok dreie mer i retning av Fedon eller en generell lavkarbo. Har lest litt mer her inne og jeg må si at dette var et utrolig bra forum - så mange bra innlegg og mye god info, er helt imponert over hva mange av dere har klart å opparbeide av kunnskap og erfaring.

Jeg skal sette meg litt mer inn i hvilke "regler" og prinsipper som gjelder - ikke minst alle gode tips, i mellomtiden prøver jeg å kutte ut alt søtt og så mange carbs som mulig. Store havregryn er også byttet ut med lettkokte!

Må lese meg opp til å finne en variant som passer greit for meg og her var det mye å lære. Bl.a. synes jeg det ble vanskelig dette med mye fett, men under forutsetning av veldig lite karbo, fordi jeg ikke orker å begynne med måling og veiiing av alt jeg spiser og er nødt til å ta det litt på gefuhlen. Og det er det jo ikke rom for hvis man skal følge ketolysedietten - uansett har jeg skjønt nå at den passer best for de som skal ned mer enn 10 kilo og det skal jo ikke jeg.

Nå spretter jeg over til Fedon-trådene og orienterer meg litt der!

Sammy66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sikter mot Lindbergs Svar med sitat