Sv: Trening på "superbrenselet" ketoner
Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.
Da er jeg litt nyskjerrig, på hvor mye protein du tok før, og nå? Den samme forandringen er forøvrig prøvd på hunder også. Men de kjørte på en høyprotein diett, ca 40 %, og de fikk merkbart bedre gemytt og utholdenhet.
Jeg har foretatt en utregning av hva jeg spiste før, og hva jeg spiser nå.
Det er ikke mange måneder siden jeg igjen begynte på et lavkarbohydratkosthold, men nå kjører jeg helt ketogent.
Fra begynnelsen inntok jeg for lite næring i forhold til det jeg trenger, både på grunn av begrenset økonomi, og rett og slett å underminere kroppen, ved å ikke lytte nok til den.
Før lå jeg ca på 58, 33 % proteiner, og 41,66 % fett, der det totale næringsinntaket av proteiner var 147 gram, og 105 gram fett.
Nå ligger jeg på 47,38 % proteiner, og 52,69 % fett, der det totale næringsinntaket av proteiner er 413 gram, og 460 gram fett.
Jeg er forresten 187 cm lang, vil tippe vekten min ligger på rundt 70 kilo. Jeg har en rimelig slank kroppsfigur.
Dog både næringsinntaket og næringsbalansen har endret seg til større mengde fett, så er fett den mest variable i kosten min, og det ligger ofte rundt 50/50 i prosentfordeling, men jeg føler at kroppen min utiliserer proteiner bedre i en treningsprosess enn fett.
Proteiner styrker muskulaturen når det angår utholdenhet og denne tomhets eller bly-følelsen man får i beina, forsvinner i mye større grad når jeg tilfører nok proteiner, enn for eksempel fett.
Jeg kan også legge til at jeg har tidligere blitt diagnosert med ADHD, men jeg ser ikke på denne diagnosen som gyldig. Jeg tror det er overbruk av korn i kosten, og indoktrinerte samfunnsmessige tanker.
Jeg kan ikke merke hyperaktivitet så lenge jeg ikke røyker sigaretter eller drikker alkohol, og holder meg til å spise helt ketogent, og får i meg nok mat.
Jeg har dog en sykelig metabolisme og forbrenningen min er ekstremt høy.
Det virker også som proteinet fra svin er mer hensiktsmessig for meg. I forhold til å spise endeløse mengder med egg, og bruke egg som proteinkilde, virker protein fra svin mye mer mettende og styrkende på kroppen min.
Kan dette ha noe med at molekylært sett, så ligger vi nærmere til svin enn høns?
Og har du hatt problemer med vannmengde, matmengde og søvn?
Jeg sliter ofte med dehydrering om natten, dog drikker jeg mye vann, må jeg stadig vannlate. Som om kroppen trenger en konstant renselse, blir jeg drikkende mye vann, for jeg tørster (kjenner at munnen blir tørr), men konsekvensen er at det vil ut igjen.
Og om jeg spiser for lite før jeg legger meg, så får jeg tidlige oppvåkninger, på grunn av sult.
Det samme kan skje med tissetrengthet.
Er det forresten noen som har satt særlig spørsmålstegn angående vann og forurensing her på forumet?
Her i Bergen brukes visst UV-stråling, men kan andre faktorer spille inn på vannet vi drikker, og kan det være skadelig for oss, eller er det bare meg som har en forbannet liten blære, og prøver å finne en gyldig unnskyldning for meg selv?
Sist redigert av Danioh : 03-03-10 kl 04:48.
|