Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-10, 21:25   #45
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ny Norsk Forskning på Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

å ta resultatene fra masteroppgaven til Pål & co til inntekt for det han lever av og selger, ketolysekuren. At deltakerne fikk utdelt ketolyseboka betyr ikke at de har fulgt ketolysekuren til punkt og prikke... Ketogen diett er ganske mye annet enn bare ketolyse, som chunky påpeker.

Når det gjelder opplegget deltakerne fulgte, fremgår det at de fikk utdelt ketolyseboka som Torkil har skrevet og brukte både vitaminer og urinsticks fra Torkils firma. Det vil jo si at det faktisk var ketolysekuren de fulgte. Så jeg ser ikke problemet med at Torkil gjør dette kjent. Han sier da ikke noe annet enn det som er fakta?

Jeg klarer ikke å se at det er noe uetisk ved Torkils innlegg.

Men jeg tenker at innvendingene dine kanskje egentlig dreier seg om noe annet - nemlig det at noen tjener penger på at vi ønsker å gå ned i vekt, at det finnes kommersielle interesser som profitterer på oss?
Det er kanskje ingen ideell situasjon. Men nå er det en gang sånn at norske helsemyndighetene og mange av de anerkjente offentlige ernæringsspesialistene (som burde vært i front her) ennå ikke har forstått lavkarboens fordeler. Jeg er derfor veldig glad for at private aktører som Torkil, Fedon m.fl. har gjort denne kunnskapen tilgjengelig for meg, ettersom jeg selv ikke hadde orket å finne eller pløye meg gjennom all slags vitenskapelig eller utenlandsk litteratur for å finne ut av det.

Av de forskjellige private aktørene på markedet, så synes jeg faktisk at Torkil fremstår som usedvanlig raus og lite beregnende. Han råder f.eks. folk til å låne boka på biblioteket. Han bruker av sin tid til å gi råd både her på forumet og ketolyseforumet, uten timebetaling. Jeg vet ikke om at andre aktører driver tilsvarende gratis service for sine tilhengere?

Det er vel heller ingen automatisk motsetning mellom å drive med noe som yrke ("tjene penger på det") og å drive med en god sak?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat