Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-10, 11:36   #10
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og ultralyd

Som sagt er jeg sykepleier og har selv brukt metformin i mange år. Ingen leger jeg har snakket med, har noen gang advart meg mot å bruke det, hverken fastlegene, diabeteslegen min eller kollegar.
Brukt som eneste antidiabetika er metformin totalt ufarlig og kan ikke gi hverken ketoacidose eller hypoglykemi.

Vil tro at innen din manns fagfelt, er ikke metformin det medikamentet han har mest med å gjøre. Han ser det vel bare de ytterst få gangene det har blitt feil brukt eller misbrukt!

I Norge er metformin et annerkjent legemiddel brukt både mot diabetes og insulinresistens og det er ingen grunn til å advare mer mot bruken av metformin enn mot noen andre legemidler. Så fremt det er brukt riktig, så klart! Men det gjelder jo alle legemidler, selv en "uskyldig" paracet!